MuhasAbAh Diri KIta


"Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya."

Sunday, December 1, 2013

Lagi Hadiah dr Kesayangan Hati Ku (susunatur ruang tamu)

Ohkey,

Next step kite ke RUANG TAMU....lepas kejutan ensek telap dekat dapur idaman PN supik kini ensek telap mula beraksi di Ruang Tamu pulak...ensek telap xpenah menghampakan saya!!!! sentuhan tangan beliau sangat2 terbaek (lebih baik dari si botak eric leong tu) erk harus puji lebih2 sket..baru la ensek telap bole belanja kami makan derian banyak banyak banyak banyakkkkkkkkk!!!!!!...

Ok ruang tamu ni kita pegang konsep less is better...jangan banyak2 sangat perabot yang akhirnya akan buat kita serabut. Di sebabkan konsep tersebut jugak la Pn supik telah salah buat pilihan.. Beli sofa two seater je..ddk berdua ok la..bile datang sedara..abeh xde tmpat utk en Telap..Terpaksa beliau ddk kat bawah....

Akhirya, setelah berjaya menjual sofa two seater tersebut, kami memulakan misi mencari sofa. Tips mencari sofa :-

1. Jangan nak pikir harga murah je tp kualiti xok ( ni mmg perangai pn supik). Biar mahal tapi berkualiti. Tp dlm kes kami, sofa baru kami xde la mahai gila2 pny..separa gila je.

2. Saiz dia biaq berpada dengan keluasan umah. Jangan bila letak sofa truih xada ruang nak jalan.

3. Be creative dalam susuratur. Untuk kes kami sofa baru adalah L shape. Dalam showroom mmg sofa tu sangat panjang. Bayangkan 4 seater pny. Bertekak Pn supik xsetuju en telap nak amik sofa ni. Dengan yakin cakap xcukup ruang,panjang sangat, xsantek (rumah kecik je uolls. Tapi ensek telap berkeras jugak nak beli. (dlm hati siap ckp tgk la nanti kalu xcukup ruang nk bjalan tepi sofa tu jawabla sendirik) Think outside da box yang penting.

4. Sedap mata memandang dan boleh ramai org duduk. Ini penting sbb  hal ini berlaku pada kami...setiap kali en telap balik mesti dia ckp xsabaq nak ddk atas sofa yang santek sanggggaaaattttt ( sbb kami yang pilih design sofa tu tanpa berbincang ngan beliau, akhirnya xmemenuhi citarasa beliau langsung) pastu satu masa hanya dua org je yang leh ddk atas sofa..yang lain kene lepak bawah. Xmesra tetamu langsung kan pilihan pn supik nih.

AKHIRNYA, setelah 8 kedai mencari sekitar sg buloh akhirnya ensek telap telah jumpa pilihan hatinya
( tetapi mendapat tentangan hebat pn supik sbb xberpikir diluar kotak) Setelah siap semuanya YA ALLAH!!!! santek trus umah kami....ape yang kami pikiaq adalah lain selain-lainnya...awak sangat hebat suamiku!!!! elok siap semua nya ensek telap dtg kat pn supik n bisik  "ini semua untuk mu sayang ku" OMG!!!!! saya sangat terharu......

NAK tengok x santek mana deco bersama ensek telap????JOM!!!!

Tada!!!! Hehehehe xde la...ni sofa lama yang ensek telap xsuka..
xsantek ke????santek kan...

so mula la kami mengemas untuk menerima kehadiran pilihan hati ensek telap ke rumah..
cian sofa aku terdampar kat situ (tunggu masa buyer nak datang amik)


ensek telap sedang mengumpul kuasa untuk mula beraksi

sama bz je ngan worker tu..pn supik jadi boss la...hanya melihat

Tada!!!!santek x kak ton!!!!!! kat kedai dia susun lain.
sbb tu pn supik habaq kata xcukup sbb panjang..klu susun cmni besar ruang nak
jalan sebelah tu

Abg telap yg sangat berpuas ati...PN supik pon sama..

Thanks sayang...Terima kasih ALLAH sebab kurniakan saya suami yang mahir dalam semua bidang dan kurniakan kan kami rezeki yang melimpah-limpah lepas kawin..alhamdulillah....


i sayang u sayang hohohohohhoho




2 comments:

  1. wah best larh...sob sob nak rumah sendiri jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. syabaq sat..jap je ag hang da nk dapat umah sendirik.pastu deco pueh2 umah tu ok

      Delete

MuhasaBah Diri Bersama

"Sekiranya seorang manusia dipanggil sebagai seorang penyapu sampah, dia harus menyapu sama sepertimana Michelangelo melukis atau Beethoven memainkan muziknya, ataupun Shakespeare menulis puisinya. Dia harus menyapu dengan begitu baik sekali sehingga semua yang terdapat di syurga dan dunia akan berhenti dan berkata disinilah tempat tinggal seorang penyapu sampah yang paling hebat, yang telah melakukan kerjanya dengan baik sekali."

"Orang yang cekal dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi, tidak pernah merasa terancam dengan perkataan atau perbuatan yang remeh dan tidak disengajakan. Sebaliknya mereka akan menumpukan perhatian ke arah mencapai matlamatnya."

Yang Ni POn MeNarik Jugak UntuK KoRanG BaCa