MuhasAbAh Diri KIta


"Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya."

Thursday, March 12, 2015

Part 2 : AirAsia dalam kenangan

Ok...aritu Pn supik da cerita pengalaman bawak kak Q untuk pertama kalinya dari KL ke JB naik MAS...Super duper mencabar kesantekan Pn Supik dan kehenseman En Telap..Ohkey tiba la hari untuk kami berangkat dari JB ke Kuching.

Dari malam Pn Supik da xlena tidoq kot..dok pikiaq lagu mana la keadaan Kak Q nek air asia plk...dah tu perjalanan dia lama sket la dari KL ke JB. xsenang ddk la Pn supik dok tunggu esok nih...Untuk keselesaan kali pertama En Telap amik hot seat, so besaq sket kawasan dia..xdak la kak q xselesa..(Tengok!!!sumanya untuk kamu anakku).

Bila da taw yang baby ni lebih baik bg tidoq sepanjang nek flight ( yang domestik layak la suh tidoq je..kalu g london xkn nak suh anak tidoq berjam2 kot kan) so kami paksa kak q jgn tidoq..flight kol 12.30. so time tidoq dia kol 9 and 12 kami paksa dia jgn tidoq...(kejam kan) Maaf sayang...terpaksa...

ok..masa da sampei...masuk dlm kapaltebang kami da berdebar.Pn supik xabes2 doa semoga  Allah permudahkan segalanya untuk hari ni...Ya allah!!!! allah maha mendengar. Kak Q yang sangat2 mengantuk tu akhirnya tertido sebelum flight take of...tertido dengan sedap menyusu susu yang paling berkhasiat ni....Alhamdulillahhhh...........................Bayangkan tido sampei kami touchdown di KIA...Trn flight kak Q terjaga jap.maklumla nek air asia kan..kene trn tangga n berjalan bawah matahari huhuhuhu...masuk dlm tpt aircond beliau sambung balik tido....settle amik barang yang super banyak ni sampaila kawan En Telap pick up kami kat airport baru la beliau bangun...

Ish menjadi la cara kami ni hehehehehe..tp kejam sangat la xbagi anak tidoq...bersalah pulak rasa..tapi xsanggup la tgk keadaan kak Q aritu... Akhirnya segalanya telah selesai...apa yang kami takut sangat tu da berakhir dengan baik sekali....

Alhamdulillahhh...terima kasih allah...tapi dalam hati pelik jugak..Anak scha alyahya ngn anak che ta tu xdak ka kene cmni ek.Depa dok berjalan sakan g obersea..Anak depa xngamuk ka mcm kak Q?????Gambaq depa sume senyum2 ja dlm flight...Cakap kat En Telap pastu dia jawab " hat teruk2 depa tak kan nak tunjuk kat semua...depa tunjuk yang besh2 ja la..apa laaaaaa.............."
Btoi gak kan........

Alhamdulillah jugak kak q selesa dgn umah baru dia kat kuching ni...sangat selesa la sbb umah ni sejuk..kawasan kaki gunung santubong..sejuk la..minah ni sejuk2 mmg dia suka la.....



Kebahagiaan Kak Q bila dapat bersama babah di umah....Lama da kak Q n bonda tunggu saat ni

Penat tgk tb depa tidoq....mmg besh aktiviti dua beranak ni...

TERIMA KASIH ALLAH.....

No comments:

Post a Comment

MuhasaBah Diri Bersama

"Sekiranya seorang manusia dipanggil sebagai seorang penyapu sampah, dia harus menyapu sama sepertimana Michelangelo melukis atau Beethoven memainkan muziknya, ataupun Shakespeare menulis puisinya. Dia harus menyapu dengan begitu baik sekali sehingga semua yang terdapat di syurga dan dunia akan berhenti dan berkata disinilah tempat tinggal seorang penyapu sampah yang paling hebat, yang telah melakukan kerjanya dengan baik sekali."

"Orang yang cekal dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi, tidak pernah merasa terancam dengan perkataan atau perbuatan yang remeh dan tidak disengajakan. Sebaliknya mereka akan menumpukan perhatian ke arah mencapai matlamatnya."

Yang Ni POn MeNarik Jugak UntuK KoRanG BaCa