MuhasAbAh Diri KIta


"Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya."

Wednesday, September 4, 2013

BerCutI a.k.a HOLIDAY!!!

Dengaq macam syiok kan cuti/holiday...tapi bukan holiday yang bersama family tu..ini holiday sambil berkhidmat kepada negara....saje nk kongsi2 ngan uolls yang sebenarnya...Orang Asli @ aboriginal people...I g holiday kat sana ohkey!!!

Ape ada kat sana???spesifik ag ape ada kat Kg Org Asli Pos Tuel Kelantan????
Ayoiiii mende la holiday kat sn???Da la kg org asli....Pedalaman kot ( ni diakui memey jaoh ke dalam smpaikan line telepon xade.) Actually bkn holiday, LGM ade buat projek kat sini. dipanggil projek getah untuk pribumi...so ofkos la responden nye adalah ORANG ASLI khan....so, ade perasmian projek kat sini..maka perlulah saya a.k.a secretary of secretariat GUP ni pergi....

Xade ape nk share cuma nak tunjuk yang sebenarnya keadaan flora dan fauna kat kg ni sangat2 superb....menangis org KL tgk suasana kat sini taw...I pon xpenah pikiaq suasana cmni...tapi amik maklum la uolls semua dari jalan besaq nak masuk kg ni amik masa agak2 sejam untuk ke dalam dan hanya pacuan 4 roda saja yg lepas utk masuk.. KALU HUJAN pakat xkeluaq la dari kampong ni habaq mai....

Ini Permulaan nak masuk kg Org Asli Pos Tuel...memey nampak mcm maju khan???

Ade skola ohkey...

stat la pjalanan sejam kami masuk ke dalam

dan ini memey pengangkutan utama mereka

Kami redah satu sungai yang...........

Xde la dalam sangat...tapi santek
ni la mereka yg asli itu


Diorang buat sendiri semua yg atas tu ohkey..veri da kreatif


dan ini ag satu sungai kat kg ni.....superb...xada pencemaran lagi



Kesimpulannya,
Jangan cemari bumi kita..Peliharalah alam sekitar dan MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA


No comments:

Post a Comment

MuhasaBah Diri Bersama

"Sekiranya seorang manusia dipanggil sebagai seorang penyapu sampah, dia harus menyapu sama sepertimana Michelangelo melukis atau Beethoven memainkan muziknya, ataupun Shakespeare menulis puisinya. Dia harus menyapu dengan begitu baik sekali sehingga semua yang terdapat di syurga dan dunia akan berhenti dan berkata disinilah tempat tinggal seorang penyapu sampah yang paling hebat, yang telah melakukan kerjanya dengan baik sekali."

"Orang yang cekal dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi, tidak pernah merasa terancam dengan perkataan atau perbuatan yang remeh dan tidak disengajakan. Sebaliknya mereka akan menumpukan perhatian ke arah mencapai matlamatnya."

Yang Ni POn MeNarik Jugak UntuK KoRanG BaCa