MuhasAbAh Diri KIta


"Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya."

Sunday, May 5, 2013

Suamiku Pulang

Tada....Pn Supik muncul semula....

6 hari uolls my seban tersayang pulang ke saujana Utama...Alasan???Balik mengundi???Bukan Pn Supik xbagi En Telap balik kg mengundi ohkey!!!!Harus diingat yang SAYA BUKAN IKAT SUAMI SAYA...Paham2 la kan tiket da dibeli awal dan xtahu langsong pasal election yg jatuh pd 5hb May ok!!!

So,bukan sengaja suami kami tidak balik mengundi...Actually jeles kot uolls bile bukak fb tgk sumo kawan2 dan IBU BAPAK saya sendiri mengeposkan gambaq tunjuk jari kebiruan tu...Saya?????hanya ada inai dijari huhuhuhuhuhuhuhuhu. Tapi apa2 pon rakyat telah pon memilih dan bijak membuat pilihan ( ehem ehem..nmpk x ayat tu....ala2 YB Saujana Utama tu)

Ohkey,
Xada ape yang nak cerita dlm ni hanya lah sekadar berkongsi apa2 yang best sepanjang 6 hari atau kata lain nya cerita kali ini adalah appreciation untuk hero dalam hidup saya ENSEK MOHD SHAFIEE.Semestinya penuh aktiviti yang sangat menunjukkan yang En Telap saya adalah chenta hati saya sepanjang hayat saya dan hero saya sampai bila2..(even nanti awak da bertongkat dan bongkok2 jalan, awak tetap hero dimata saya) Biasa...mesti selit2 sket ayat lomantik..baru En Telap cayaq.......erk..sayang!!!!i eklas taw ckp u hero i

Day 1
Ari rabu (hari pekerja) cuti la kan!!!!! Tapi hero saya kene buat keje...Kami berdua bersama2 tolong my kawan pindah umah dari KD ke BBSG...Kete BER xcukop untuk bwk brg2 so PJT pon dtg membantu....Barang2 berat opkos la my hero yang angkat...Kami angkat brg,basuh umah, bakor membakor ..Tp xsettle semua la..abes part kami, kami pon intak izin utk pulang....Ptg kami g amek album kawen kami kat Btg Kali!!!!!!seronok...then smbut truih bestday tok sedara tersebut....Epi Bestday Tok Chik...

Lawa dak?????hehehehehehe...


Day 2
Oh tidak!!!!!Pn supik keje la....Tp En Telap pon keluar uruskan keje2 kat Pjbt MARA kt KL nun...Hampir satu hari kuor KL..paham2 la..Langsung xde kol or msg...Excited dpt jln2 naaaaa smpai lupa kat bini hampa huhuhuhuhu..Mujur la Pn Supik sgt bayak keje kat opis...Xde la kaco En Telap ( kalu x tiap minit mesti i kol or msg...Risau uolls sbb suami saya ensem lalalalalalalalalalala)..Ari tu rasa sgt puteri sbb org anta n amek g dan balik keje....seronok...Thanks sayang....Malam kami memasak same2!!!!!!!!!!ape????bukan saya xnak masak tp suami saya nak masak untuk saya....Atas sebab line da xok sgt..gambaq xleh nk upload huhuhhuhu

Day 3
Saya amek cuti!!!we all kuar jalan2 sampai ke MBO Klang tgk kedai feberet MR DIY....nk tgk wayang cite xbesh...kuor pon da lewat...so hanya yang mampu adalah mengsumbangkan suara saje...and Ensek telap nyanyi lagu SHARIFAH uolls (lagu suzana by search tlh ditukar nama) atas alasan suara terlampau sedap, video tu dilarang upload huhuhuhuhuhu..sedap sangat!!!!!Tapi!!!bl turn Pn Supik nyanyi lagu fantasia bulan madu secara xsengaja (or mayb sengaja sbb suara Pn supik xsedap) telah mengnext kan lagu tersebut...dan hingga smpai umah sy merajuk!!!!!!!!!!

Mak aih panjang beno karangan..Ado ke yang nk baca???ari keempat sambung nanti la...mentang2 arini sy bercuti xkan nak tulih blog je kan....so, hepi membaca semua...nantikan hari ke 6 yang anda semua leh agak ape yang terjadi bila ari tersebut sama seperti 7 April yg lepas....

Pape pun, 

Sayang,

I love u tinggi2 n laju2


No comments:

Post a Comment

MuhasaBah Diri Bersama

"Sekiranya seorang manusia dipanggil sebagai seorang penyapu sampah, dia harus menyapu sama sepertimana Michelangelo melukis atau Beethoven memainkan muziknya, ataupun Shakespeare menulis puisinya. Dia harus menyapu dengan begitu baik sekali sehingga semua yang terdapat di syurga dan dunia akan berhenti dan berkata disinilah tempat tinggal seorang penyapu sampah yang paling hebat, yang telah melakukan kerjanya dengan baik sekali."

"Orang yang cekal dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi, tidak pernah merasa terancam dengan perkataan atau perbuatan yang remeh dan tidak disengajakan. Sebaliknya mereka akan menumpukan perhatian ke arah mencapai matlamatnya."

Yang Ni POn MeNarik Jugak UntuK KoRanG BaCa