MuhasAbAh Diri KIta


"Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya."

Sunday, May 26, 2013

JEM!!!!!!

ROTI Gardenia!!!!!!!


Silap lah anda jika anda ingat Pn Supik nak bercerita tentang makanan....

Ini adalah pengalaman CUAK + TAKUIT + CEMAS dan segalanya berkaitan TAKOT la semasa perjalanan pulang bercuti wesak dari PENANG ke KL... Erk mayb akan jadi FOBIA if lps ni kene balik sorang2 + musim cuti dan Raya + JEM!!!!!!!!!!!

YES. JEM bukan calang2 jem...Kalu jem strawberi ke sedap sket...ni jem ngan asap2 yang boleh juga dikategorikan kepada punca2 pencemaran udara.....

Ohkey, ikut pikiaq logik kita semua..keta pesona xsampai setahun bole mati enjin tgh2 jem + naik bukit ( highway utara selatan, dekat ngan terowong menora tuh) + kat lane paling kanan??????OMG!!!!!!!!
Ketaq xtaw nak habaq mai kat uolls ok......


Tapi ini sekadar gambaq hiasan
We have no idea pasaipa jadi lagu ni...Overload ke????Sebab barang sangat banyak kat belakang..maklumla balik penang kali ni g soping kat THAILAND sawadikappppp.....byk sgt la barang kak Taseef n Pn Supik membeli...( kalu ni penyebabnye pahni xmo soping dah la) tambah plk nurucoq + barang2 dia ( makanan + pasiaq dia ag) Lebih salahkan barang2 tu sebab PN supik ni kuruih ok...xsumbangkan KG yang banyak untuk kete itu OHKEY!!!!

Mmg scary da biskort merry kot sbb tetiba mati enjin org blkang dok nak sodok blkang kita..dua tiga kali gak la baru mau idop balik enjin tu....Pahtu abang Pn Supik bg la signal nak ke kiri skali.( nk g emergency lane la ni)... Tetibe bas tu baik bagi laluan kitaorg ke kiri....OMG!!!!termati ag enjin dan bas tersebut berenti mengejut....FUH..nasib x hentam blkg keta....ag tiga kali stat enjin baru idop...HON xyah kira la berapa byk yg kami terima.



Bukan sengaja nk berenti la!!!Bengong la pemamdu mesia nih
Da sampai emergency lane siap pasang kot emergency signal tu bole plk mangkok2 hayon yang xreti bahasa ni hon2 suh laju...OIIIIII BENGAP..korang guna lane ni untuk memotong..Lane ni utk org yang ada kecemasam mcm ktorg.....BODOH gak pemandu mesia ni..Siap ade emergency signal pon xleh pikiaq ag ka???????Km teruskan perjalanan di lane tersebut tanpa hiraukan hon2 dr org2 bodo tu...Melepasi terowong kete mula bergerak laju dan kete kami pon xde buat masalah dah hingga sampai kat umah kak taseef. ALHAMDULILLAH.


*Tapi pelik gak, nurucoq mcm taw je kami dalam masalah. Beliau ddk senyap dalam sangkarnya even sblo ni sgt bising dan buat perangai untuk keluar. Haiwan memahami Tuanya..Luv u COQ
ni la nurucoq cecubi itu...
Morale of da stori :
* Kalu jem tolong ikot je barisan. Jgn guna emergency lane tu untuk memotong!!!!
* Tolong hormat pemandu yang mengalami masalah. Depa bukan sengaja carik masalah
* Pikiaq panjang kalu nk balik supaya xbersesak ngan jem.. Myb leh simpan duit lebih nek flight
* Rancang perrjalanan..Jgn lewat2 balik sbb semua dok pikiaq org nak balik awai...last2 jem xsangga tyme hampa balik


Last skali,
Ensek Telap...I love u
Babai





No comments:

Post a Comment

MuhasaBah Diri Bersama

"Sekiranya seorang manusia dipanggil sebagai seorang penyapu sampah, dia harus menyapu sama sepertimana Michelangelo melukis atau Beethoven memainkan muziknya, ataupun Shakespeare menulis puisinya. Dia harus menyapu dengan begitu baik sekali sehingga semua yang terdapat di syurga dan dunia akan berhenti dan berkata disinilah tempat tinggal seorang penyapu sampah yang paling hebat, yang telah melakukan kerjanya dengan baik sekali."

"Orang yang cekal dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi, tidak pernah merasa terancam dengan perkataan atau perbuatan yang remeh dan tidak disengajakan. Sebaliknya mereka akan menumpukan perhatian ke arah mencapai matlamatnya."

Yang Ni POn MeNarik Jugak UntuK KoRanG BaCa