MuhasAbAh Diri KIta


"Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya."

Friday, December 21, 2012

Gumbira + Sedih

Tahniah!!!!!!

En Telap da dapat keje dan kembali pulang ke tanah Johor setelah lama duduk menjadi jejaka Pulau Indah,Klang....Emmmm tp apekah perasaan Cik Supik setelah mendengar berita tersebut?????

Melonjak Gumbira???
Terduduk sbb terkejut???
Berlari setempat sambil bertepuk tangan???

Cik Supik bersyukur kepada Allah sebab rezeki En Telap bertambah sempena nak berumahtangga ni...Wlaupon sedih Cik Supik gagahi jua untuk tersenyum...Arakian kalinya (btl x bahasa ku????) setelah setiap minggu muka ni je yg En Telap jumpa, akhirnya kami xtahu akan berjumpa bila,,,Sebulan skali pon susah kot rasanya......

Xpe la, akhirnya,3 November TBS menjadi saksi ayaq mata xtertahan lagi untuk melepaskan En Telap pergi...emmm...tp sempat plk En Telap nampak Cik Supik xjumpe jalan kuar..ye la..slalunye En Telap je yg drive..bile da ditinggalkan sume kena buat sendiri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


                                              En Telap yang gumbira nak balik ke Kg halaman


Senyuman dalam tangisan Cik Supik

                                    En Telap tersenyum akhirnya sbb dapat jaoh sket ngan Cik Supik

No comments:

Post a Comment

MuhasaBah Diri Bersama

"Sekiranya seorang manusia dipanggil sebagai seorang penyapu sampah, dia harus menyapu sama sepertimana Michelangelo melukis atau Beethoven memainkan muziknya, ataupun Shakespeare menulis puisinya. Dia harus menyapu dengan begitu baik sekali sehingga semua yang terdapat di syurga dan dunia akan berhenti dan berkata disinilah tempat tinggal seorang penyapu sampah yang paling hebat, yang telah melakukan kerjanya dengan baik sekali."

"Orang yang cekal dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi, tidak pernah merasa terancam dengan perkataan atau perbuatan yang remeh dan tidak disengajakan. Sebaliknya mereka akan menumpukan perhatian ke arah mencapai matlamatnya."

Yang Ni POn MeNarik Jugak UntuK KoRanG BaCa